-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9101 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

دختري 18 ساله هستم و در يك خانواده مذهبي به دنيا آمدهام. مادرم را 9 سال قبل از دست دادهام و با نامادري زندگي ميكنم. رابطه ما زياد خوب نيست. خيلي اذيت ميكند و آدم دو رويي است و رفتارش در برابر ما و در حضور پدرمان فرق ميكند. لطفا مرا راهنمايي كنيد كه چگونه با او رفتار نمايم.

نام شما رسيد. به سبب از دست دادن مادر گرامي تا متأثر شديم و طلب اجر و صبر براي شما و غفران و رحمت براي ايشان مينماييم. اما در مورد مشكل شما بايد بگوييم:

1 - شما به زودي ازدواج خواهيد كرد، چون هر دختر بالغي دير يا زود پا به زندگي جديدي ميگذارد و خانواده خويش را ترك ميكند. از اين رو احتمالا تا 4 يا 5 سال ديگر شما به زندگي ديگري راه پيدا كردهايد و خود به خود از برخوردهاي نامادري تان دور خواهيد بود.

اين مطلب را از آن جهت گفتيم كه بيان كنيم مدت زمان احتمالي اين تنشها و سوء رفتارها در مقايسه با آن چه تا به حال گذشته، مقدار كمي است.

2 - هر زني دلش ميخواهد كه در منزل، حاكم مطلق باشد. ميان فرزندان شوهر و نامادري از اين جهت اختلاف در ميگيرد كه بچهها اطاعت و احترام كمتري نسبت به همسر تازه پدرشان دارند. توصيه ميكنيم شما خودتان را به جاي نامادريتان بگذاريد و سعي كنيد احساس او را درك كنيد.

ببينيد تا چه حد به آرزوها و اميدهاي خود در زندگي دست يافته است؟ بالاخره هر انساني وقتي ازدواج ميكند، آرزوها و اميدهاي خاصي دارد و حق دارد با آنها زندگي كند. مسلما هيچ كس از ابتداي تولد بد ذات، دو رو و... نيست، بلكه انسانها به مسايل رو ميكنند چون گمان ميكنند. بدين وسيله را حتي بيشتري براي زندگي دارند.

به گماه ما بهتر است بپذيريد كه او زن پدرتان و مسئول محيط خانه است، بنابر اين از او اطاعت كنيد؛ به او احترام بگذاريد و سعي كنيد شخصيتش را عزيز و گرامي بداريد. اين براي شخصيت خودتان هم خوب است. به هر صورت، منطقي زندگي كردن آسانتر و راحتتر از بي منطق زيستن است.

3 - سعي كنيد در كارهاي منزل كمك او باشيد و خود رانيز در كارها سهيم بدانيد: آشپزي كنيد، جارو بزنيد، سبزي پاك كنيد، اطو نماييد و...

اكثر بد خلقيهاي زنهاي ايراني به واسطه اين است كه به قدري در منزل كار دارند كه نميدانند چطور آنها را انجام دهند و بدين ترتيب در نظر خودشان كارشان به كلفتي شبيه است تا به يك خانم خانه. حالا به اين مسايل قدر ناشناسي، ناسپاسي، بي توجهي، ناديده انگاري كارها خوب، حجم كار و... را هم اضافه كنيد و ببينيد آيا خانمها در اين زمينه دچار بحران هستند يا نيستند!

4 - هر انساني نياز به محبت دارد و در سايه محبت خود را داراي ارزش ميبيند و بودنش را مفيد مييابد.

از دادن هديه به هر شكل كه ميدانيد، يك شاخه گل، يك پيراهن تابستاني، يك سطرنامه تشكرآميز و...

دريغ نكنيد. حتي اگر لازم است و پدرتان نسبت به ايشان بي توجه است، پدرتان را تشويق كنيد كه مثلا او را به زيارت، مسافرت، گردش يا حتي يك پياده روي ساده ببرد و توجه كامل به ايشان داشته باشد.

5 - از پر خاش، دعوا، مرافعه، بدزباني، بدگويي جداً پرهيز كنيد. هر چند هرم كه عصباني بوديد و خشمگين شديد سعي كنيد صبر و بردباري داشته باشيد. باور كنيد كه عظمت روح انسان به بزرگي صبر و گذشت اوست.

6 - ما را از احوال خود با ارسال نامه هايي ديگر بي خبر نگذاريد.

موفق و مؤيد باشيد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.